Home / مشاوره فردی / مزایای مشاوره فردی

مزایای مشاوره فردی

مشاوره فردی منبعی برای افرادی است که با مشکلات بهداشت روان مانند افسردگی ، اضطراب ، اختلال دوقطبی و غیره دست و پنجه نرم می کنند. افراد می توانند یاد بگیرند که در تمام مراحل مشاوره. مشاور فقط در را باز می کند تا به فرد اجازه دهد با تجربه انسانی بنشیند.

مشاوره فردی فرایندی مشترک بین یک درمانگر و یک فرد تحت درمان است. اهداف مشترک مشاوره می تواند القا تغییر یا بهبود کیفیت زندگی باشد. افراد ممکن است برای کمک در مواردی که به سختی می توان با آنها روبرو شد ، به دنبال مشاوره فردی باشند. به مشاوره فردی ، درمان ، روان درمانی ، روان درمانی اجتماعی ، گفتاردرمانی و مشاوره نیز گفته می شود.

مشاوره فردی می تواند به افراد کمک کند تا از موانع رفاه خود عبور کنند. این می تواند احساسات مثبت مانند دلسوزی و عزت نفس را افزایش دهد. افراد تحت درمان می توانند مهارت هایی را برای مدیریت شرایط دشوار ، تصمیم گیری سالم و رسیدن به اهداف یاد بگیرند. بسیاری دریافتند که از سفر درمانی خودآگاهی بیشتر لذت می برند. برخی از افراد حتی برای رشد خود به مشاوره مداوم مراجعه می کنند.

مزایای مشاوره فردی چیست

مشاوره فردی به دلایل مختلفی از جمله افزایش خودآگاهی فرد ، تشویق به کاوش در خود ، شناسایی مرزها ، افزایش مهارت های ارتباطی و بهبود استفاده از مهارت های مقابله سالم مفید است. این مزایا منجر به تغییر رفتار در فرد می شود که غالباً علائم مشکلات روانی را کاهش می دهد.

خودآگاهی

در طول فرایند مشاوره ، فرد و مشاور در مورد موضوعاتی که باید به آنها پرداخته شود بحث می کنند. مشاوران غالباً افراد را به تأمل و تعمق در تجارب خود ترغیب می کنند. به عنوان مثال ، ذهن آگاهی ابزاری است که به طور گسترده در مشاوره استفاده می شود تا توانایی حضور فرد در اینجا و اکنون را افزایش دهد.

فعالیت های ذهن آگاهی اغلب افراد را ترغیب می کند تا افکار ، احساسات و احساسات رخ داده در جلسه را در نظر بگیرند. این نوع تمرین منجر به خودآگاهی از تجربه انسانی می شود. در حال حاضر درون من چه خبر است؟ علاوه بر این ، مشاوران تمایل دارند بینشی در مورد تأثیر رفتار یک فرد در نتیجه مطلوب ارائه دهند. به طور خاص ، درمانگران رفتاری شناختی ، که از درمان رفتاری شناختی (CBT) استفاده می کنند ، به عدم تطابق آنچه که فرد فکر می کند چه اتفاقی می افتد و آنچه در واقع اتفاق می افتد ، اشاره می کنند.

فردی که با یک ترس هراس خاص از عنکبوت ها دست و پنجه نرم می کند ، احتمالاً از موقعیت هایی که ممکن است عنکبوتی با هدف کاهش استرس وجود داشته باشد ، اجتناب می کند. با این حال ، اجتناب از عنکبوت به راحتی اجازه می دهد ترس تقویت شود. مشاوران ناظران بیرونی بسیار حیاتی هستند که دیدگاهی را در اختیار افراد قرار می دهند که به تنهایی قادر به دیدن آنها نیستند.

خودکاوی

مشاوره همچنین به افراد این امکان را می دهد تا سفری در خودآگاهی پیدا کنند. من کی هستم؟ اعتقادات و ارزشهای من چیست؟ چه چیزی زندگی را برای من معنی دار می کند؟ افراد موجود در شبکه پشتیبانی من چه کسانی هستند؟ اینها همه سوالاتی است که مشاوره در راس ذهن یک فرد قرار می دهد.

شناسایی مرزها

بسیاری از افراد برای مسائل مربوط به روابط و مهارتهای اجتماعی خود به مشاوره می پردازند. بیشتر اوقات ، مسائل از عدم وجود مرزها ناشی می شوند. مرزها محدودیت های جسمی و عاطفی است که به تمایز خواسته ها ، نیازها و ترجیحات یک فرد از دیگری کمک می کند.

مهمترین جنبه تعیین مرزها تشخیص مکان مورد نیاز شماست. برای برقراری ارتباط بین مرزها ، فرد ابتدا باید به دنبال شناسایی و آگاهی از آنها باشد. نقش مشاور این است که بینشی از نیازها و ترجیحات فرد را فراهم کند. هر هفته به چه مدت زمان از شریک زندگی خود نیاز دارید؟ چگونه می توان وظایف را در اولویت قرار داد و برای خود حد و مرز تعیین کرد؟ هر یک از این سالات را می توان در مشاوره بررسی کرد.

مهارت های ارتباطی

مشاوره فردی علاوه بر شناسایی مرزها ، مهارتهای ارتباطی مانند مهارتهای ابراز وجود ، هوش هیجانی ، همدلی ، گوش دادن فعال ، اعتماد به نفس و احترام را نیز بهبود می بخشد. قاطعیت ، که شامل ایستادن برای نیازهای شخص در عین احترام به نیازهای دیگران است ، برای این امر بسیار مهم است.

مهارت های مقابله سالم

افراد مهارتهای مقابله ای ارزشمندی را در طول مراحل مشاوره فردی کسب می کنند. به عنوان مثال ، مشاورانی که از درمان های پذیرش و تعهد (ACT) یا رفتاری رفتاری (DBT) استفاده می کنند ، در طول جلسه بر روی تکنیک های ذهن آگاهی تمرکز می کنند که در کاهش علائم اضطراب موثراست. این دانش را می توان از جلسه مشاوره به دنیای واقعی برد.

علاوه بر این ، درمان رفتاری شناختی (CBT) افراد را ترغیب می کند تا از مهارتهای کنار آمدن مربوط به الگوهای فکری فرد استفاده کنند. به عنوان مثال ، CBT توانایی فرد را در شناسایی عوامل محرک و افکار ناسالم مربوط به اضطراب و افسردگی افزایش می دهد. مشاورانی که CBT را تمرین می کنند ، همچنین افراد را در مورد روشهای تغییر فرم افکار و در نظر گرفتن دیدگاههای جایگزین آگاه می کنند..

به طور خاص ، فرآیند مشاوره ، فرد را به سمت آگاهی سوق می دهد و مهارت های مقابله ای سالم و ارتباطی را ارتقا می بخشد.

چه زمانی بهتر است به دنبال مشاوره فردی باشید؟

اگر مسئله ای باعث پریشانی یا اختلال در زندگی روزمره شود ، می تواند زمان مراجعه به مشاوره فردی باشد. پریشانی می تواند به معنای افکار ، احساسات ، رفتارهای منفی یا حتی یک احساس بدنی مانند درد یا خستگی باشد.

مهم است که قبل از مراجعه به مشاوره تا شدید شدن علائم منتظر نمانید. اگر اغلب ناراضی هستید یا احساس ناراحتی و ناامیدی نسبت به موضوعات زندگی خود دارید ، ممکن است بهترین کار این باشد که به دنبال درمان باشید. اگر نمی توانید روی کار یا مدرسه تمرکز کنید ، اعتیاد را تجربه کنید یا احساس آسیب به خود یا شخص دیگری کنید ، مشاوره فردی نیز می تواند به شما کمک کند.

برخی از افراد ممکن است از مشاوره خودداری کنند و دلایل زیادی برای این امر وجود دارد. برخی از این دلایل عبارتند از: نگرانی،احساس شرم هنگام صحبت درباره گذشته، ترس از این که بحث در مورد درمان محرمانه نماند،مسائل مربوط به هزینه مشاوره.

مشاوره فردی می تواند به درمان مسائل روحی ، عاطفی ، جسمی و رفتاری کمک کند. نگرانی هایی که ممکن است در درمان مورد بحث قرار گیرد شامل موارد زیر است:

  • اضطراب
  • فشار
  • مسائل مربوط به غذا و غذا خوردن
  • عصبانیت
  • چالش های رابطه یا ازدواج
  • اعتیاد
  • مسائل خانوادگی
  • بیخوابی
  • جنسیت

یافتن یک مشاور که با آن راحت هستید و همکاری با آنها می تواند به شما کمک کند بیشترین بهره را از مشاوره فردی ببرید. وقتی فردی در درمان باز و صادق است ، درمانگران معمولاً بهتر می توانند به هر مسئله بپردازند و روش درمانی را در صورت لزوم تنظیم کنند.

رفتن به مشاوره فردی ممکن است در بعضی از روزها احساس دشواری کند. اما ، مهم است که در هر جلسه شرکت کنید و تکالیف محوله را تکمیل کنید. صبور بودن و پایبند بودن به برنامه درمانی می تواند موفقیت طولانی مدت در درمان را تسهیل کند.

چنانچه احساس می کنید که نیاز به مشاوره فردی دارید ، در صورت تمایل باکارشناسان ما در ارتباط باشید.

درصورت نیاز به مشاوره فردی برای ارتباط با کارشناسان ما
از طريق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071375 تماس بگيريد
پاسخگويي همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب حتي ايام تعطيل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *